Sidor

fredag 27 maj 2016

Fjärilsväska med cyklar...

När jag fick slutlönen från jobbet, bestämde jag mig för att köpa ett helt kitt och sy en väska.

Funderade länge och väl, och bestämde mig till slut för Quiltbitens Fjärilsväska.
Dock skulle jag inte ha fjärilstyg utan cykeltyg :-)

Först läste jag igenom mönstret sju gånger.
På nästa syträff (där jag har moraliskt stöd från alla som är mer erfarna av sömnad, än mig)
skar jag till tygerna.
Vågade mig på att sy lite hemma dagen efter, utan handledning.
Gjorde klar utsidan på andra syträffen och gjorde klar väskan hemma dagen efter.

När jag kom till punkt 35 i mönstret bröt jag ihop (för fjärde gången!).
"Sy 2-3 varv med frihandskviltningspressarfot (har en som jag aldrig har använt) 1 (!) mm runt kanten där hålet för öljetterna ska vara."
Jaha, fram med tyger och vadd och börja öva.
Det gick väl sådär...


Sen kom jag på att sömmarna döljs under öljetterna :-)

Är så vansinnigt nöjd med min Cykelväska!!!


Kolla in den tygpassningen i sömmen!


Drev på fodertyget :-)



Det blev lite tyg över som jag ska sy småförvaringar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar